Jak poprawić swoją kondycję?

Dobra kondycja to lepsze samopoczucie, a także mniejsze ryzyko rozwoju groźnych chorób. Jednocześnie wypracowanie dobrej kondycji może być dosyć dużym wyzwaniem dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia.

Systematycznie ćwiczenia

Żyjemy w czasach nieustannego pośpiechu i wiele osób ma problemy ze znalezieniem czasu na systematyczne treningi. Niestety nie ma innego wyjścia – jeśli chcemy pracować nad kondycją, powinniśmy regularnie ćwiczyć. Nie znaczy to, że musimy biegać codziennie na siłownię. Wystarczą trzy porządne treningi w ciągu tygodnia, żeby zauważyć różnicę.

Jakie ćwiczenia wybierać?

To już oczywiście zależy od naszych preferencji. Wiele kobiet decyduje się na zajęcia fitness, które świetnie spalają kalorie i rzeźbią sylwetkę. Panowie zazwyczaj wolą iść na siłownię, gdzie budują mięśnie. Niezależnie od rodzaju treningu, najważniejsza jest systematyczność, ponieważ tylko dzięki regularnemu wysiłkowi można rzeczywiście zwiększyć siłę i wydolność organizmu.

Prawidłowa dieta

Nawet najlepsze, systematyczne treningi nie przyniosą zadowalających efektów, jeśli będziemy się nieprawidłowo odżywiać. Osoby, które zastanawiają się jak poprawić kondycję, często skupiają się na ćwiczeniach i zapominają, że sposób odżywiania się ma również kluczowe znaczenie dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian:

  • jedz pięć posiłków dziennie,
  • wybieraj zdrowe przekąski, np. owoce i orzechy,
  • pij wystarczająco dużo wody,
  • każdy posiłek powinien zawierać porcję warzy lub owoców.

Sen – dlaczego trzeba o nim pamiętać?

Ćwiczenia przyniosą odpowiednie rezultaty wyłącznie, kiedy zapewnimy naszemu organizmowi odpowiedni odpoczynek między treningami. Najważniejszym czasem, kiedy odpoczywamy, jest sen. To właśnie wtedy nasz organizm uruchamia wszystkie procesy odpowiedzialne za regenerację. Dobry sen sprawia, że budzimy się rano wypoczęci i wyspani, mamy więcej energii i łatwiej zdyscyplinować nam się do systematycznego wysiłku. Osoby niewyspane mają wyższy poziom hormonów stresu we krwi, co powoduje niekorzystne reakcje organizmu, np. wahania poziomu glukozy we krwi.

Poprawienie kondycji wymaga więc nie tylko systematycznych ćwiczeń, ale także zmiany stylu życia. Jeśli prowadzimy siedzący tryb życia, warto zatroszczyć się o to, żeby codziennie dostarczyć organizmowi trochę ruchu. Prostym rozwiązaniem jest wysiadanie jeden przystanek wcześniej w drodze do pracy. W ten sposób zaczniemy nasz dzień od przyjemnego, szybkiego spaceru, który doda nam energii na cały dzień.

Dodaj komentarz