Jak pozycjonować stronę centrum medycznego?

Na rynku działają agencje seo, które specjalizują się między innymi w realizowaniu kampanii reklamowych dla branży medycznej. Jednakże, pozycjonowanie stron gabinetów lekarskich czy też centrów medycznych może też dla nas wykonać każda inna agencja seo z bogatym doświadczeniem i zapleczem, także w postaci wykwalifikowanych specjalistów. Można też próbować podjąć się tego zadania samodzielnie, ale mając na względzie fakt, że w ten branży będziemy musieli przebić się przez dość dużą konkurencję. Prowadzone działania będą więc od nas wymagały zaangażowania, systematyczności, konsekwencji, a także- pewnej kreatywności w wybieraniu miejsc do linkowania. Zatem, jak pozycjonować stronę centrum medycznego?

Warto zacząć od naszkicowania ram kampanii reklamowej

W przypadku, kiedy chodzi o strony internetowe gabinetów lekarskich i przychodni, ze względu na stacjonarny charakter tych usług, wybiera się prowadzenie kampanii o zasięgu lokalnym. Oznacza to mniej więcej tyle, że prowadzone działania najmocniej ogniskujemy na przykład wokół miasta, w którym znajduje się dane centrum medyczne i najmocniej skupiamy się na użytkownikach, którzy logują się do sieci właśnie z tego obszaru. Zazwyczaj osoby, które chcą umówić się na wizytę lekarską chcą również, aby odbyła się ona blisko ich miejsca zamieszkania- stąd też lokalny charakter tych usług. Dobierając więc słowa kluczowe możemy skupić się na bardzo ogólnych frazach związanych ze specyfiką obiektu, a więc z przychodnią, gabinetami lekarskimi lub z centrum medycznym. Możemy też pozycjonować stronę takiej placówki pod kątem przyjmujących w niej lekarzy, a więc dobrać słowa takie jak kardiolog, okulista, dermatolog i inne. W przypadku wykonywania reklamy o zasięgu lokalnym dobrze jest też wprowadzić frazy, które będą w sobie zawierały nazwę miasta, gdyż bardzo często właśnie w taki sposób użytkownicy poszukują tego rodzaju usług. Do pozycjonowania warto wybrać około 6- 8 słów kluczowych, które będą posiadały jakąś sensowną, średnią liczbę wyszukiwań przez użytkowników w miesiącu. Z pewnością nie ma sensu pozycjonować strony na frazy, które takiej wyszukiwalności nie mają.

Przygotowanie strony do pozycjonowania

Jeśli mamy już wybrane słowa kluczowe- czas zabrać się za samą stronę. Konieczne jest wykonanie jej optymalizacji, zarówno jeśli chodzi o kod, szybkość jej wczytywania, zastosowania się do wytycznych, jakie proponuje nam Google, a także pod kątem tego, czy strona jest przyjazna dla użytkownika i czy posiada odpowiedni content. Na tym etapie można też pokusić się o porównanie naszej strony ze stronami internetowymi naszych największych konkurentów.

Jak pozycjonować stronę centrum medycznego?

Wcześniej wspomniana systematyczność działań i ich konsekwencja są ważne, gdyż efekty prowadzonych działań nie są widoczne od razu. Szacuje się, że wypozycjonowanie strony zajmuje około 3-4 miesięcy i dopiero po upływie tego czasu możemy cieszyć się rezultatami naszych działań. Natomiast, w przypadku fraz o bardzo wysokiej wyszukiwalności oraz dużej konkurencji- może to zająć jeszcze więcej czasu. Po wdrożeniu wszelkich działań związanych ze samą stroną i jej optymalizacją, czas na działania zewnętrzne w stosunku do strony, a więc jej reklamowanie i linkowanie. Przygotowanie pewnego planu, co do tego, gdzie będziemy linkować, w jaki sposób i z jaką częstotliwością nazywane jest opracowywaniem strategii link building. Jakie działania można w tej strategii zawrzeć w kontekście strony centrum medycznego?

  • W sieci możemy znaleźć wiele popularnych agregatorów placówek medycznych oraz ofert wizyt prywatnych, które mają zasięg ogólnopolski. W takich agregatorach zbierane są wizytówki różnych przychodni i centrów medycznych, z pewnością warto więc dodać stronę naszej placówki do najpopularniejszych serwisów tego typu. Obok dużych serwisów związanych ze służbą zdrowia, warto też odwiedzić typowo lokalne serwisy i katalogi, np. związane z obecnością różnych firm na terenie danego województwa czy powiatu. We wszystkich tych miejscach oczywiście nie zapomnijmy o pozostawieniu linka do strony przychodni.
  • Tematyka medyczna jest bezsprzecznie jedną z popularniejszych na różnego rodzaju forach i blogach. Często to właśnie w takich miejscach przyszli pacjenci próbują się „diagnozować” zanim umówią się na wizytę lekarską. Warto w takich miejscach komentować i wypowiadać się w sensowny sposób czasem zostawiając link do strony przychodni.
  • Linkować można na różnego rodzaju stronach i portalach tematycznych, które związane są z medycyną, ale i ze zdrowym trybem życia i profilaktyką. Jeśli w centrum medycznym dostępni są lekarze pediatrzy- można też pokusić się o strony o tematyce typowo parentingowej. Jeśli dany portal nie pozwala na taki sposób linkowania, na jakim zależy nam najbardziej- zawsze możemy zdecydować się na zamówienie artykułu sponsorowanego.
  • Linkować można też z własnego zaplecza stron, jeśli takie posiadamy. Zaletą tego rozwiązania jest to, że zawsze mamy te linki u siebie, możemy je umieszczać tak często jak chcemy i na takie anchory, na jakich zależy nam najbardziej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *