Najzdrowsze jest jajko na miękko

Jest wiele sposobów na przygotowanie jajka, można  je zjeść w postaci jajecznicy, jajka sadzonego, gotowanego na twardo czy na miękko. Dietetycy twierdzą, że najzdrowszym sposobem przygotowania jajka jest jajko na miękko.  Co jest podstawą takiej opinii? Jajko na miękko jest najzdrowsze, ponieważ jest krótko gotowane przez co nie traci wartości odżywczych.

Jajko na miękko sprzymierzeńcem odchudzania!

Jajko ma wiele wartości odżywczych takich jak kwasy omega-3 czy lecytyna, a także aminokwasy egzogenne.  Jeżeli liczysz kalorie to nie musisz się przejmować tym, że lubisz jeść jajka ponieważ jedno jajko ma tylko 80 kalorii. Dodatkowo jajko na miękko nie powoduje wzdęć i bólów brzucha jak jajko na twardo.

Na zdrowie jajko na co dzień

Pyszne śniadanie w którego skład wchodzi jajko na miękko jest doskonałym rozwiązaniem jeżeli dbamy o to, aby nasza dieta była bogata w witaminy. Jedno jajko ma duże ilości witaminy E, D, K oraz B6. Ponadto jest źródłem dobrego cholesterolu HDL, który zmniejsza zagrożenie rozwijania się chorób serca, układu sercowo-naczyniowego, a także cukrzycy czy Alzheimera. Pamiętaj, bardzo ważne jest aby jajko dokładnie umyć przed spożyciem. Bakterie znajdujące się na skorupce jajka  giną w 60 st. C dlatego jajka gotowane są najbezpieczniejsze.

Które jajka wybierać?

Na każdym jajku, które kupujemy w sklepie znajdują się nadrukowane oznaczenia. O czym informują nas te litery i cyfry? Jest to oznakowanie dzięki któremu możemy dowiedzieć się w jakich warunkach hodowana jest kura, której jajko będziemy przygotowywać, a następnie jeść.

3 – jajko z chowu klatkowego

2 – jajko z chowu ściółkowego

1- jajko od kury z wolnego wybiegu

0 – jajko z chowu ekologicznego

Najdroższe, najzdrowsze i najlepsze w smaku są jajka z chowu ekologicznego. Kolejnym oznakowaniem jest kraj pochodzenie jeżeli jajko jest z Polski ma skrót PL. Następnych osiem  znaków  przedstawia informuje o zakładzie z którego jest dane jajko. Ostatnia informacja to rozmiar czyli wielkość jajka  stosowane rozmiary są od S do XL.

Jak ugotować jajko na miękko?

Cóż za banalne pytanie. Ugotować jajko na miękko potrafi chyba każdy. Niestety często gotujemy jajka zbyt długo, przez co tracą wiele wartości odżywczych. Dlatego pamiętajmy, aby z jajkiem obchodzić się bardzo ostrożnie i delikatnie. Po pierwsze jajko powinniśmy wkładać do zimnej wody. Po drugie jajko należy w całości zanurzyć i delikatnie, pomału doprowadzić do wrzenia. Po trzecie, aby uzyskać efekt jajka na miękko konieczne jest jego gotowanie przez 1,5 minuty od chwili gdy woda zacznie się gotować.  Po ugotowaniu dobrze jest ostudzić jajko tak, aby nie poparzyć sobie palców przy jego obieraniu ze skorupki . Tak przygotowane jajko można podać w specjalnym kieliszku na jajko, wtedy żółtko nie wypłynie nam na talerzyk. Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *