Ile potrzeba białka i jakie jest jego znaczenie w codziennej diecie?

Ile białka potrzebuję? Cóż, jeśli zadajesz to pytanie, daj nam też znać coś! To znaczy, czy próbujesz schudnąć, czy próbujesz nabrać mięśni? Jaki jest typ jedzenia, który ładujesz? Białko, prawda? Cóż, nie jesteś sam! Od fanatyków sportu po nowych entuzjastów fitness, nikt tak naprawdę nie zapomina o dziennej dawce białka, zanim zacznie działać!

Korzyści z białek są o wiele za dużo, aby przymknąć oczy. Podpala proces budowania mięśni, a także może zapobiegać otyłości, chorobom serca i kontrolować poziom cukru we krwi, jak również z wielką aplombą.
Ile białka potrzebuje przeciętna osoba?

Ale ile za dużo? Ile białka naprawdę potrzebujesz? Czy konsumujemy za dużo? Istnieje łatwy sposób, aby się dowiedzieć; Dietetyczna porcja referencyjna to 0,8 grama białka na kilogram masy ciała lub 0,36 grama na funt.

Rozbicie to oznacza, że ​​przeciętny siedzący mężczyzna powinien spożywać 56 gramów dziennie, a przeciętna siedząca kobieta powinna spożywać 46 gramów dziennie.

Ale poczekaj! To może nie być odpowiednia ilość dla innych. Innymi słowy, zapotrzebowanie na białko nie może być standaryzowane. Wymóg różni się w zależności od osoby, a poziom aktywności danej osoby, stan zdrowia i cele fizyczne są brane pod uwagę.
Dlaczegoarto dodać więcej białka do diety?

Potrzebujesz trzech powodów, aby jeść więcej białka, ale damy ci osiem! Pokarm bogaty w białko jest zbawicielem, gdy twoje bóle głodowe zapukają w najbardziej nieodpowiednich momentach. To sprawia, że ​​jesteś usatysfakcjonowany i powstrzymujesz od nadmiernego pobłażania!

więcej białka do diety

A teraz, jeśli masz na talerzu sałatkę i kilka gotowanych jaj z drugiej strony, która z nich pomoże ci skuteczniej złamać bicz na temat gry głodowej? Wcześniej mówisz gotowane jajka; powiemy Ci, dlaczego białka są twoim najlepszym kumplem, jeśli chodzi o zdrowie.

Gorączka głodu cukru – Kiedy twoje ciało ma niski poziom białka, istnieje duże prawdopodobieństwo, że twoje ciało będzie miało silne pragnienie cukru; taki, który przyspieszy pracę. Ale to również spowoduje obniżenie poziomu cukru we krwi, co spowolni proces spalania tłuszczu.

Tak więc, chociaż możesz mieć ochotę na ciastko z kawałkami czekolady, garść migdałów to wszystko, czego potrzebujesz, aby przykryć napady głodu.

Bogate w białko śniadanie daje początek skoku do gorączkowego dnia – Spuszczenie zbóż wypełnionych cukrem może zaspokoić Cię przez kilka godzin, ale śniadanie z dodatkiem białka robi trochę więcej, dzięki czemu dłużej utrzymuje się pełniej i utrzymuje się dłużej wszystkie te cholerne pragnienia z dala. Pomaga także skupić się bardziej.
Dodawaj białka do wszystkich posiłków – nie należy więc po prostu spożywać śniadania, aby białko było integralną częścią wszystkich posiłków. Miej zdrowe 75-80 gramów dziennie dla kobiet i 100-120 gramów białka dziennie dla mężczyzn.

białka do wszystkich posiłków

Ale znowu, wymagania różnią się w zależności od osoby. Tak jakbyś trenował maraton, prawdopodobnie twoje zapotrzebowanie na białko będzie o wiele większe.

Nawet jeśli masz więcej białka, odpowiednia jakość białka i dobre trawienie jest równie ważna.

Uzyskaj białka z właściwych źródeł – zależy nie tylko od ilości białka, ale również od jakości białka, które powinieneś mieć. Pod tym względem zwykli podejrzani robią wystarczająco dobrze – kurczaki, ryby i jaja (otrzymują odmiany o wolnym zasięgu).

Wegetarianie lub weganie mogą otrzymywać białka z roślin strączkowych, orzechów i nasion. Czasami, gdy jesteś w drodze, shake proteinowy może zadziwiająco dobrze! Nie idziesz na kompromis w kwestii odżywiania, a także gdy nie chcesz gotować wyszukanych potraw, aby sprostać codziennym wymaganiom żywieniowym, koktajle proteinowe radzą sobie świetnie.

Upewnij się, że dobrze przyswajasz swoje jedzenie. Nie chodzi tylko o jedzenie składników odżywczych, ale także o dobre przyswojenie jedzenia. A do tego, żuć dobrze swoje jedzenie, zjeść odpowiednie białko, odpowiednią ilość białka, a także dobrze je wchłonąć. Musisz więc zwracać uwagę na wszystkie te drobiazgi, aby uzyskać jak najlepsze białko.
Zwiększaj masę i siłę mięśni – Białko jest jednym z elementów budulcowych naszego organizmu, więc jedzenie większej ilości białka pomoże ci zbudować więcej mięśni i siły, szczególnie gdy będziesz ćwiczyć siłę lub wykonywać rygorystyczne ćwiczenia. Posiadanie odpowiedniej ilości białka pomoże również powstrzymać rozpad mięśni.

masa mięśniowa i siła

Właśnie ma sens, dlaczego musisz zwiększyć spożycie białka, aby zwiększyć masę i siłę mięśni.

Białko pomaga w optymalnym zdrowiu kości – odpowiednia ilość białka może pomóc w utknięciu w utracie kości i powstrzymaniu chorób takich jak osteoporoza, zwłaszcza gdy osiągnie wiek podeszły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *