Skuteczny trening aerobowy – ćwiczenia aerobowe.

Istnieje bardzo dużo rodzajów aktywności fizycznej, po które każdy z nas może sięgnąć podczas pracy nad własnym ciałem. Trening aerobowy, którego założenia są bardzo proste, będzie doskonałym dodatkiem dla chcących zwiększyć swój wydatek energetyczny i poprawić stan swojego zdrowia.

Czy ćwiczenia aerobowe będą dobrym dodatkiem do treningu?

Spis treści:

Ćwiczenia aerobowe – czym się charakteryzują?

Jakie korzyści przyniesie aerobik?

Aerobik w domu – plusy i minusy.

Jakie ćwiczenia wykonywać, aby schudnąć.

 

Ćwiczenia aerobowe – czym się charakteryzują?

Jest to wysiłek, którego intensywność określana jest za pomocą tętna. Trening aerobowy ma miejsce, kiedy nasze tętno nie przekracza 140, czyli około 80% HR-max, czyli maksymalnej częstotliwości skurczów serca. Tak prowadzony wysiłek powoduje przewagę przemian tlenowych w naszym organizmie. Można je zaobserwować między innymi podczas beta-oksydacji, czyli procesu spalania tkanki tłuszczowej. Po przekroczeniu tej wartości tętna zaczynają przeważać przemiany beztlenowe.

Do najczęściej kojarzonych ćwiczeń aerobowych należy bieg na bieżni (wykluczając sprint) oraz orbitrek.

Jakie korzyści przyniesie aerobik?

Według wielu osób trening aerobowy jest nieodłącznym elementem każdego treningu.

Nie każdy jednak powinien go w planie swojego dnia uwzględniać. Mowa tu przede wszystkim o osobach, które mają poważne problemy z układem krążenia, oraz tych, którzy jako cel obrali sobie budowę dodatkowej masy mięśniowej. Powodować to może pojawienie się deficytu energetycznego, który nie będzie dawał postępu co do przybierania na masie. Nie oznacza to jednak, że taka osoba musi rezygnować z tej aktywności. Należy jednak w takiej sytuacji wziąć pod uwagę dodatek pewnej ilości energii, którą spalimy na treningu aerobowym.

Oprócz zwiększenia naszego wydatku kalorycznego trening aerobowy może także przynieść wiele korzyści zdrowotnych.  

Należą do nich:

  • Zwiększają objętość minutową serca, co może wpłynąć na częstotliwość uderzeń serca na minutę.
  • Wzrost aktywności enzymów biorących udział w reakcjach utleniania.
  • Usprawnienie systemu zarządzania stężeniem glukozy we krwi poprzez stymulowanie jej transporterów.
  • Zwiększenie ilości powietrza, która może być pobierana przez nasze płuca.

 

Aerobik w domu – plusy i minusy.

W większości przypadków trening aerobowy przyniesie oczekiwane rezultat ze względu na to, iż do jego wykonania, nie potrzebny jest żaden dodatkowy sprzęt.

Na stronach internetowych znaleźć można wiele planów treningowych, które wykonać można w domu, a także takich, które prowadzone są przez internet.

Na pewno do plusów należy poprawa naszej wydolności oraz samopoczucia, jednak minusem może być dużo czynników, które mogą rozpraszać. Najlepsze jest jednak uczestniczenie w zajęciach zorganizowanych, które wzbudzą w nasz dodatkową motywację.

Jakie ćwiczenia wykonywać, aby schudnąć.

Trening aerobowy, tak jak każda dodatkowa aktywność fizyczna pomoże w redukcji nadmiernej masy ciała oraz spaleniu zalegającej oponki.

Zwiększając deficyt energetyczny,doprowadzimy do zwiększenia ilości spalanej tkanki tłuszczowej oraz poprawić parametry zdrowia. Połączenie diety oraz regularnej aktywności fizycznej pozwoli na szybkie, oraz przyjemne dążenie do wyznaczonego celu.

Podsumowując – warto uwzględnić ćwiczenia aerobowe w naszym planie treningowym, jeżeli chcemy poprawić naszą wydolność, pracować nad kompozycją sylwetki, oraz zwiększyć wydatek energetyczny w ciągu dnia.

Jeżeli nie wiesz, jak włączyć ćwiczenia aerobowe do swojego planu treningowego – zwróć się do mnie.

Więcej informacji na temat ćwiczeń aerobowych znajdziesz w artykule Michała Wrzoska: https://michalwrzosek.pl/trening/trening-aerobowy/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *